התגובות לפיגוע הרצחני: "תוצאה של הסתה קשה נגד אחינו המתיישבים"

איתי גדסי No Comments on התגובות לפיגוע הרצחני: "תוצאה של הסתה קשה נגד אחינו המתיישבים"

המערכת הפוליטית ברובה יצאה בגינוי חריף לפיגוע הרצחני בשומרון. רוב הגיוניים הגיעו מהאגף הימני בכנסת, וחלקם הקטן מהאגף השמאלי. ח"כ סמוטריץ' אמר הערב, "התשובה לפיגוע הקשה בחומש חייבת להיות הקמה מחודשת של הישוב והסדרת הישיבה הפועלת במקום מאז הגירוש, "ואומר לך בדמייך חיי"

זירת הפיגוע צילום: זק"א
23:00
27.04.24
אתר קול חי No Comments on פרק ביצועים אחרון: אלו הקלידנים הטובים שיעלו לשלב הבא • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

לאחר פיגוע הירי הרצחני בשבי שומרון, המערכת הפוליטית סוערת בפרט לאחר האמירות של השר לביטחון פנים עומר בר לב על אלימות המתנחלים. והעסקה של גנץ ובר לב להסבת חיילים לשוטרים בכדי להילחם ב"אלימות המתנחלים" כמו שמכנים חלק משרי הממשלה והשמאל הקיצוני. רוב התגובות והגינויים החד משמעיים לפיגוע הרצחני באו מהאגף הימני בכנסת וחלקם הקטן הגיע מהשמאל.

ראש הממשלה, נפתלי בנט אמר בתגובה לפיגוע הרצחני: "יחד עם כל עם ישראל, אני שולח תנחומים מעומק הלב למשפחתו של הנרצח בפיגוע הקשה שאירע הערב בשומרון, ומאחל החלמה מהירה לפצועים. כוחות הביטחון ישימו את ידם על המחבלים במהרה. אנו נבוא עמם חשבון".

ממועצת יש״ע נמסר בתגובה לפיגוע הערב בשומרון: "ערב קשה, פיגוע ירי לעבר תלמידי ישיבה שיצאו מחומש. אין פשרות במלחמה בטרור, אנחנו דורשים הערב מראש הממשלה תשובה ציונית הולמת -להסדיר את הישיבה בחומש ואת כביש הגישה. הכתובת לפיגוע הזה הייתה על הקיר, כבר תקופה שאנחנו דורשים הסדרה ואבטחה הולמת לחומש ולתלמידי המקום. אנחנו שולחים את תנחומינו למשפחה היקרה של ההרוג והחלמה מהירה לפצועים. שום ירי לא יכניע אותנו, נמשיך בבנייה ובהתיישבות".

שר החוץ יאיר לפיד אמר בתגובה: "הלב עם משפחתו של הנרצח בפיגוע בחומש והתפילות הערב לרפואת הפצועים. נמשיך לפעול בכל האמצעים נגד מחבלים נתעבים שיוצאים לרצוח בדם קר. אני מחזק את צה״ל וכוחות הבטחון שניצבים יום ולילה מול האלימות והטרור, ידם ישיגו את הרוצחים ואת שולחיהם".

השר לביטחון פנים עומר בר לב אמר בתגובה: "פיגוע קשה ליד חומש הערב. הטרור הפלסטיני מרים שוב את ראשו המכוער. תנחומיי למשפחתו ויקיריו של בן הישיבה שנרצח והחלמה מהירה לפצועים. אֶרְדּוֹף אוֹיְבַי וְאַשִּׂיגֵם וְלֹא אָשׁוּב עַד כַּלּוֹתָם".

יו"ר הציונות הדתית ח"כ בצלאל סמוטריץ' כתב בתגובה לפיגוע: "‏אסור. פשוט אסור להיכנע לטרור. אסור להבין אותו, אסור לחפש לו הסברים, ואסור לבלבל בין טוב לרע ובין אויב לאוהב כפי שעושה הממשלה הזו עד כה. התשובה לפיגוע הקשה בחומש חייבת להיות הקמה מחודשת של הישוב והסדרת הישיבה הפועלת במקום מאז הגירוש, "ואומר לך בדמייך חיי".

שר המשפטים גדעון סער אמר בתגובה לפיגוע: "תנחומי מעומק הלב למשפחת הנרצח בשומרון הערב ולכל מתיישבי השומרון ואיחולי החלמה מהירה לפצועים. ההתיישבות היהודית ביהודה ושומרון לאורך כל השנים הייתה יעד לאלימות ולרצחנות הפלסטינית והקריבה מחיר כבד בנפש כדי לבסס את אחיזתנו בלב ארצנו. אני מחזק הערב את אחינו ואחיותינו, מתיישבי השומרון".

יו"ר ש"ס ח"כ אריה דרעי כתב בתגובה לפיגוע: "כואב ומתאבל על רצח תלמיד הישיבה הערב. הפיגוע הרצחני הערב, הוא תוצאה של ההסתה הקשה נגד אחינו המתיישבים. שולח את תנחומיי הכנים למשפחת הנרצח הי״ד ומתפלל לעילוי נשמתו ולהחלמתם המהירה של הפצועים. ׳אל נא רפא נא להם".

ח"כ יריב לוין אמר בתגובה: "אני שולח תנחומים מעומק ליבי למשפחתו של הנרצח בפיגוע הירי הערב סמוך ליישוב חומש, ומאחל החלמה מהירה לפצועים".

לוין הוסיף, "הטרור מרים את ראשו, והממשלה חלשה מולו. שר בכיר מגבה אמירות אנטישמיות על אלימות כביכול של המתיישבים, שרי הממשלה מתחרים ביניהם מי יתרפס יותר בפני אבו מאזן והממשלה כולה מעבירה סכומי עתק לרשות הפלסטינית שממשיכה לשלם למשפחות הטרוריסטים. כך לא נלחמים בטרור. כך מפקירים את בטחון ישראל".

מהליכוד נמסר בתגובה: "אנו שולחים תנחומים מעומק הלב למשפחתו של הנרצח בפיגוע הקשה הערב בחומש שבשומרון ומתפללים לשלום הפצועים. במקום להסית נגד המתיישבים הממשלה הכושלת הזאת חייבת להילחם במחבלים".

בתגובה לפיגוע אומר ראש מועצת גוש עציון שלמה נאמן כי: "ברוכים השבים לעולם האמיתי של טובים ורעים. עולם שיש בו רוצחים ונרצחים. עולם שיש בו אכזריות לעומת אהבה. עולם שחיים בו מחריבי הארץ ובוני הארץ. בערב הקשה הזה אנחנו שולחים תנחומינו למשפחה השכולה , מאחלים החלמה לפצועים, מחזקים את מתיישבי השומרון היקרים יחד עם כלל מתיישבי יהודה ושומרון ושולחים חיבוק אחים ענק לתלמידי ישיבת חומש תיבנה ותיכונן".

ראש מועצת בנימין ישראל גנץ מסר: "זעקנו שהטרור מרים ראש. התרענו מפני רוח גבית שמקבלים פורעים ערבים מדברי בלע של חברים בממשלה. דרשנו אגרוף ברזל נגד הפורעים כדי להוריד לטרור את הראש. לצערנו הערב אנחנו משלמים בדם יהודי יקר וכואב. ממשלת ישראל חייבת לחשב מסלול מחדש".

ראש המועצה האזורית הר חברון, יוחאי דמרי בתגובה לפיגוע הירי בחומש, "מזה מספר שבועות אני מתריע על התרת דמם של המתיישבים, במסע הכפשה, והסתה השקרי הכתובת לצערי כתובה בדם הנפגעים על הקיר. הגיע העת להפסיק להסית ולהפנות את חיזוק המשאבים כנגד אלימות הפלסטינים ותומכיהם כנגד העשייה הציונית של חצי מליון תושבים ביהודה ושומרון".

ח"כ עמיחי שיקלי כתב בתגובה: "עמר בר-לב, הפיגוע הזה הוא תוצאה ישירה של קמפיין "אלימות המתנחלים" שלקחת בו חלק בידיעה מלאה. תתנצל ותתפטר עכשיו – לפני שההסתה שלך ושל חבריך בשמאל הקיצוני תגבה מאתנו מחירים כבדים יותר".

ח"כ איתמר בן גביר אמר מסר בתגובה: "‏ההסתה הפרועה של שר הבט"פ בר לב נגד המתנחלים מחלחלת לגורמי הטרור, שרואים שממשלת ישראל נכנעת והם מרימים את הראש. הטרור שגובר מיום ליום הוא תוצאה ישירה של המדיניות הרופסת של גנץ, בר לב ושות".



0 תגובות